tisdag 30 juni 2020

FILOFAX


FILOFAX


Jag äger en filofax.
Jag är stressad till nästan max.
Jag äter min filofil
med flingor, och som en pil
jag kastar mig i min bil
och far som en projektil
och pratar i min mobil
och säger: Jag kommer strax
Jag äger en filofax.
Jag är ingen död fossil.
Jag håller en hög profil.
Min verksamhet är febril.
Tack vare min snabba stil
så lägger jag deal till deal.
Dessutom har jag haft flax
– och jag äger en filofax.
Innan jag blir senil
och gaggig och instabil
och bärs till mitt sista vil
- den dagen när det är dags -
så håller jag högsta ax
med hjälp av min filofax.
Än lär det bli många mil
innan jag byter fil
och fastnar i tidens sax,
jag och min filofax,
innan, i min mobil,
jag kraxar mitt sista krax.

Stefan Demert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar