söndag 11 oktober 2020

01. Till Carina

 

Till Carina    

Jag blir glad varje gång jag får se Dig.
Det räcker för mig mer än väl.
Jag har ingenting annat att ge Dig
än en del av min eviga själ.
    Jag kan peka mot stjärnor som blänka
    och säga: ”Jag ger dig den där…”
    
- men jag har ingenting annat att skänka
    
än min närvaro just nu och här.

  Refräng:
  Vi möts och vi vandrar tillsammans en tid
  i en värld som är tidlös och ändlös och vid.
  Om det blir som jag önskar så möts vi igen,
  Du min allra som käraste vän.

Jag blir glad varje gång som jag känner
att Du smyger Din hand in i min.
Tänk om alla i världen var vänner
och den utstötte välkommen in.
    Om jag blundar en stund kan jag se dem,
    
alla irrande ensamma bloss.
    
Om jag kunde så skulle jag ge dem
    
av den nåd som förunnades oss.

 --Refräng--

Jag blir glad varje gång som Du ser mig.
Säg mig: var ligger källan nånstans?
- för den blick som Du leende ger mig
verkar äldre än stjärnornas glans.
    
Det finns något därinne som tindrar;
    
Jag kan inte förstå vad det är,
    
men det skänker mig tröst och det lindrar
    oavsett vart än vågorna bär.

-- Refräng--

Stefan Demert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar