torsdag 21 november 2019

LÄRAREN


LÄRAREN

Jag hade en lärare som jag älskade.
Jag följde honom vart han gick.
Jag åt hans ord och drack hans visdom.
En dag var han försvunnen.
Jag blev bestört och sökte honom överallt.
Jag frågade människor om honom, beskrev honom och berättade vad han talat om.
Efter en tid började människor samlas kring mig och ställa frågor om honom.
Jag svarade så gott jag kunde. Åhörarskaran växte.
En afton hade många människor samlats på en sluttning vid foten av ett berg.
Den första stjärnan kunde skönjas.
Man gjorde sig redo att fråga och lyssna.
Medan jag talade fick jag plötsligt se att min lärare satt mitt i folksamlingen; men det allra mest märkliga var att han
----,,-===--                            -
 
mycket uppmärksamt lyssnade till det jag sa som om han aldrig hade hört det förut!
När jag efteråt försökte finna honom var han försvunnen.
Men en man som suttit intill honom överräckte till mig en gåva min lärare hade lämnat.
Ett moget fikon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar